Treningstips

Vår personlige trener Bendik viser deg riktig knebøyteknikk! 

Plasser stangen behagelig godt ned på nakken, og ta et grep rundt stangen som føles naturlig (noen liker smalt og andre bredt). Press og stabiliser stangen godt ned mot overkroppen, og vinkle albuene ned mot bakken.

Skulderbredde avstand mellom beina, føttene noe vinklet ut. Stram opp bekkenet så du lettere holder en god positur gjennom hele løftet. Knekk litt i overkroppen for å lettere kunne sette setet rett ned i riktig stilling.

Ikke gå dypere enn nødvendig, og pass på rett holdning, slik at du unngår kollaps i korsrygg.

God pusteteknikk er viktig. Trekk pusten dypt i øvre posisjon for å skaffe nok buktrykk gjennom hele øvelsen. Utpust skjer i øvre del av øvelsen på vei opp.

Selve løftet skal presses igjennom helene, på vei opp tenk at lårene skal presses ut for å lettere få kontakt med sete.

Sliter du med ankelmobilitet kan du legge skiver under helene, dette for å lettere få tyngdepunktet bakpå.

Ønsker du flere treningstips? Klikk her. 

Ønsker du å booke en PT-time? Ta gjerne kontakt med Bendik her. 

Book en konsultansjon hos oss i dag

Book time med en av våre spesialister…

Relevante artikler

Trappeløp – spenst, styrke og kondisjon

TRENINGSTIPS

Det er vår og løpetid!

TRENINGSTIPS

Dette skal du tenke på når du skal kjøpe nye joggesko!

Ta kontakt med oss