Treningstips

Vår personlige trener Bendik viser deg riktig teknikk for det perfekte markløft! 

Stå med skulderbredde avstand ved stangen rett over føttene. Plasser hendene strakt ned mot stangen utenfor beina (omvendt grep kan anbefales slik at stangen ikke ruller ved tyngre belastning).

Spenn bekken for å forhindre kollaps og ha en stram kjerne, samt nøytral rygg gjennom hele løftet.

Gå ned med setet i utgangsposisjon og stram av «slakken», så du lettere gjennomfører løftet igjennom helene og beina, og belaster minst mulig rygg.

Ta et stort innpust før du gjennomfører løftet med strake armer til toppposisjon. Pust ut godt i øvre del av øvelsen, mens du husker å skyte frem brystet og holder en stram holdning i overkropp.

Behold stangen så nær fremsiden av beina gjennom hele øvelsen.

På vei ned knekker du litt i kneleddet, for å føre stangen og setet ned til gulvet og startposisjon.

Gjenta.

Ønsker du flere treningstips? Klikk her. 

Ønsker du å booke en PT-time? Ta gjerne kontakt med Bendik her. 

Book en konsultansjon hos oss i dag

Book time med en av våre spesialister…

Relevante artikler

Trappeløp – spenst, styrke og kondisjon

TRENINGSTIPS

Det er vår og løpetid!

TRENINGSTIPS

Dette skal du tenke på når du skal kjøpe nye joggesko!

Ta kontakt med oss